Laatste tickets vergeven voor Top 20 spektakel

Nieuws
Toernooiwinnaar Tony Hou Xuan.
Toernooiwinnaar Tony Hou Xuan. (Foto: )

Het kwalificatietoernooi voor het Top 20 Toernooi J. van den Ende bij tafeltennisvereniging Smash in Monster vond plaats op zaterdag 21 juni in de Rinus Nederpelzaal. Op deze warme dag streden dertien spelers om de laatste drie felbegeerde tickets voor het hoofdtoernooi, dat op zaterdag 5 juli zal plaatsvinden. Het Top 20 Toernooi trekt niet alleen topspelers uit Nederland, maar ook talenten uit België, Duitsland en Portugal.

De deelnemende spelers komen over het algemeen uit in de landelijke 1e tot en met 3e divisie competitie van de Nederlandse Tafeltennisbond (NTTB). Ron Vollebregt (3e divisie) overleefde als enige Smasher de poule-fase. Hij eindigde als vierde in zijn poule en plaatste zich daarmee voor de kwartfinales. Hierin trof hij Matthias Scheurwater (1e divisie, Gorkum), die als eerste in zijn poule was geëindigd. Ron’s avontuur strandde helaas in drie games. Naast Matthias stootten ook Tony Hou Xuan (2e divisie, Pecos uit Oegstgeest), Roberto den Hertog (3e divisie, Alexandria’66 uit Rotterdam) en Luciano Andres Medrano Prado (3e divisie, Scyedam uit Schiedam) door naar de halve finales. In de eerste halve finale versloeg Tony Matthias met 3-0. De andere halve finale was een spannende strijd tussen Roberto en de Peruaanse Luciano. De laatste verloor na vijf games nipt van Roberto. Aangezien er drie tickets te verdienen waren voor het Top 20 Toernooi, moesten de verliezers van de halve finale, Matthias en Luciano, nog strijden om de derde plaats. Matthias trok in drie games aan het langste eind. Tot slot was het tijd voor de finale tussen Tony en Roberto. Het werd een boeiende strijd die in vier games beslist werd in het voordeel van Tony Hou Xuan.

De laatste tickets voor het Top 20 Toernooi J. van den Ende zijn dus vergeven aan Tony Hou Xuan, Roberto den Hertog en Matthias Scheurwater. Zij voegen zich op zaterdag 5 juli bij de Nederlandse top en internationale toppers. Onder de deelnemers bevinden zich de winnaars van de afgelopen twee edities: Emanuel Martins Ferreira (winnaar twee jaar geleden) en Gabrielius Camara (winnaar vorig jaar en Nederlands Kampioen 2025, zilveren medaillewinnaar internationaal jeugdtoernooi Zweden 2024). Ook Nederlands Kampioen 2024 Milo de Boer, die in 2025 tweede werd en in 2024 Finland Open won, zal in actie komen. Vier veelbelovende spelers die zich voorbereiden op de Europese Kampioenschappen (EK) onder de 19 jaar zijn eveneens aanwezig, wat bijdraagt aan een eenmalig verhoogd deelnemersaantal van 24 in plaats van 20 spelers. 

Kom jij ook op zaterdag 5 juli naar de Rinus Nederpelzaal, Jan Steenstraat 2 in Monster. Dit is dé kans om de beste tafeltennissers van Nederland in actie te zien. Grijp deze kans en beleef het kwalificatietoernooi en het Top 20 Toernooi van dichtbij.
Toegang is gratis.

Meer nieuws uit Westland?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: