Smash sluit tafeltennisseizoen af met handhaving en overtuigend kampioenschap

Tafeltennisvereniging Smash uit Monster heeft een succesvol voorjaar achter de rug. In de voorjaarscompetitie wisten de heren van het eerste team zich te handhaven in de landelijke derde divisie. Duo team 3 werd kampioen in de 5e klasse van de afdeling West van de Nederlandse Tafeltennisbond.
Het eerste seniorenteam eindigde op een knappe tweede plaats in de derde divisie, met 79 punten. Daarmee bleef het team Vos Occasions/SKF 3 uit Veenendaal (77 punten) voor. Kampioen werd Taverbo 1 uit Boxtel met 97 punten. Opvallend was de sterke vorm van Smash-speler Sander Kuyvenhoven: hij won 13 van zijn 14 partijen, goed voor een winstpercentage van 93.
De afgelopen seizoenen werd gespeeld volgens een nieuw format: vier tegen vier, op twee tafels tegelijk. Dat experiment stopt: vanaf het volgende seizoen keert de landelijke seniorencompetitie terug naar het oude systeem van drie tegen drie op één tafel.
Duo team 3 van Smash speelde zijn laatste wedstrijd op maandag 28 april in de Rinus Nederpelzaal aan de Jan Steenstraat. Trudy en Frans sloten de competitie af met een overtuigende 5-0 overwinning op Pijnacker 7. Met 45 van de maximaal 50 te behalen punten kroonde het team zich tot kampioen. Concurrent HTTV-070 5 uit Den Haag kwam niet verder dan 28 punten. Smash 3 versloeg deze ploeg zelfs twee keer met 5-0.






Meer nieuws uit Westland?
Ontvang de laatste updates per mail — schrijf je hier in!
Heb je ook een nieuwtje? — Tip hier onze redactie