Einde aan ‘strooiscooters’ van Go Sharing

Algemeen
Foto's van achtergelaten scooters werden gedeeld op
Foto's van achtergelaten scooters werden gedeeld op (Foto: 'Strooiscooters')

ALKMAAR - De groene scooters die je overal in Alkmaar zag, verdwijnen voorlopig uit het straatbeeld. Go Sharing, aanbieder van deelscooters, trekt zich terug uit 33 van de 45 Nederlandse steden en dorpen waar het bedrijf actief is. Alkmaar is een van de steden waar de groene scooters verdwijnen en daar zal een deel van de inwoners blij mee zijn. Die scooters die her werden neergekwakt werden of ondersteboven op een stoep stonden waren een doorn in het oog van velen. Het leidde zelfs tot de Instagrampagina ‘strooiscooters072’ waar mensen foto’s deelden.

Het bedrijf Go Sharing startte in 2019 met de deelscooters en blijft nog actief in twaalf steden. Wethouder Robert te Beest is ondanks de korte duur van het project toch niet ontevreden. “Ondanks dat het project maar drie maanden duurde, heeft het toch waardevolle informatie opgeleverd. Die informatie delen we met de gemeenteraad. Er is ook best veel gebruik van gemaakt, dus de behoefte is er wel. In totaal zijn er 296 meldingen van klachten binnengekomen. In sommige wijken was het aantal meldingen hoog. Daar moeten we van leren hoe we daar in de toekomst mee omgaan.” Go Sharing was sinds 12 juli actief in de Gemeente Alkmaar, waarbij zij een vergunning hebben gekregen voor twee jaar. Sinds de lancering in juli van de 150 deelbromfietsen zijn er de afgelopen drie maanden 12.424 ritten gereden die bij elkaar opgeteld 61.861 km hebben afgelegd. Met het vertrek van Go Sharing is vooralsnog een einde gekomen aan de lopende pilot over deelmobiliteit. Er wordt onderzocht hoe een vervolg gegeven kan worden aan de pilot rondom deelmobiliteit. 

Meer nieuws uit Alkmaar?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: