Harddraverij tijdens Stadsfeest Beverwijk afgelast vanwege extreme hitte: ‘onvoldoende verantwoord voor mens en dier’

BEVERWIJK - De Harddraverij tijdens het Stadsfeest Beverwijk gaat donderdag 25 juni niet door. Het bestuur van de Beverwijkse Harddraverijstichting Prins Bernhard besloot het evenement af te gelasten vanwege de verwachte hoge temperaturen en luchtvochtigheid.
De omstandigheden zijn volgens het bestuur onvoldoende verantwoord voor mens en dier. Het welzijn van deelnemers en paarden weegt zwaarder dan een jaar van voorbereiding, inzet en investeringen.
Traditie van meer dan honderd jaar
De Harddraverij is al meer dan een eeuw een geliefde traditie in Beverwijk en geldt als het sportieve hart van het stadsfeest. Het bestuur noemt het besluit daarom zwaar, maar noodzakelijk.
Geen alternatieve datum
Een nieuwe datum is er niet. Vanwege het volle programma van de overige harddraverijen is het niet mogelijk het evenement dit jaar op een later moment te organiseren.
Goed om te weten: Ook het ringsteken op de Zeestraat gaat woensdagavond niet door.






Meer nieuws uit Beverwijk?
Ontvang de laatste updates per mail — schrijf je hier in!
Heb je ook een nieuwtje? — Tip hier onze redactie