De Boscrossers kijken terug op succesvolle BMX-wedstrijd in Heiloo

Sport
Afbeelding
(Foto: )

HEILOO - Op de baan van BMX Vereniging De Boscrossers is zondag de derde wedstrijd van de BMX West-Nederland Competitie 2026 verreden. Aan het evenement deden ruim 400 rijders uit Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht mee.

De organiserende vereniging was zelf met 31 rijders vertegenwoordigd. Op de thuisbaan werden verschillende finaleplaatsen en podiumplaatsen behaald. Langs het parcours zorgden supporters en vrijwilligers voor een drukbezochte wedstrijddag.

Ook wethouder Peter van Dorsten bracht een bezoek aan het evenement. Hij kreeg een rondleiding over het terrein en maakte kennis met de BMX-sport. "Ik had nooit gedacht dat het zo’n grote sport is", aldus de wethouder. Hij sprak zijn waardering uit voor de prestaties van de vereniging en de inzet van de vele vrijwilligers.

Volgens De Boscrossers was de organisatie van de wedstrijd alleen mogelijk dankzij de inzet van tientallen vrijwilligers die hielpen bij de voorbereidingen, de wedstrijdorganisatie en de catering.

Voor vijf leden van de vereniging vormde de wedstrijd in Heiloo tevens de laatste voorbereiding op het Europees Kampioenschap BMX Racing in het Franse Sarrians. Daarnaast bereidt clubrijder Bob van Westerop zich voor op het Wereldkampioenschap BMX Racing in Australië.

De vereniging kijkt terug op een geslaagde wedstrijddag en richt zich nu op de volgende wedstrijden van het seizoen.

Boscrossers
Boscrossers
Boscrossers

Meer nieuws uit Heiloo?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: