Schilderijen van oud-zeeman Kees Wiersum in Oosterkerk Hoorn

Uit
Werk van Kees Wiersum.
Werk van Kees Wiersum. (Foto: aangeleverd)

HOORN - De Oosterkerk aan het Grote Oost toont werk van beeldend kunstenaar Kees Wiersum. Zijn expositie ‘Maritiem surrealisme’ is te zien van 23 juni tot en met 24 augustus.

Wiersum bracht het grootste deel van zijn leven op zee door. Schilderen deed hij al vanaf zijn negende, maar door zijn werk aan boord bleef het lange tijd beperkt. "Het grootste deel van mijn volwassen leven heb ik op zee doorgebracht. Naast het slingeren en stampen van de schepen was het ondoenlijk schilderspullen mee te nemen", zegt Wiersum.

Van zee naar atelier

Na zijn pensionering pakte hij het schilderen voluit op. Aquarel, pastel, acryl en olieverf: Wiersum werkt vrijwel dagelijks. In de Oosterkerk is een selectie van dat werk te zien. De maritieme achtergrond van de kunstenaar is duidelijk zichtbaar in zijn schilderijen. Wiersum is ook columnist voor het Maritiem weekblad Schuttevaer.

De expositie is te bezoeken voor en na diensten en voorstellingen in de Oosterkerk, Grote Oost 56 in Hoorn. Meer info op https://zwarekeesartenstories.jouwweb.nl .

Meer nieuws uit Hoorn?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: