“Die Maeze Sanghers” hebben de Koning toegezongen

In Maasland was het shantykoor “Die Maeze Sangers” uitgenodigd om Koningsdag mede op te fleuren.
Dat is dan ook gebeurd. Zij zongen – nee niet de sterren van de hemel - maar de zon. Het weer was een geweldige partner. De shanties gingen over Whisky Johnny (Oranjebitter was niet aan boord), The Limejuice Ship, De Wrakke Schuit (dat spreekt voor zich met al die zeelui), De zoute Pekelzee (je zult maar dorst hebben) en uiteindelijk Sailing Home. Hoe mooi het zeemansleven ook is, thuiskomen is het beste wat een sailorman kan overkomen.






Meer nieuws uit Maassluis?
Ontvang de laatste updates per mail — schrijf je hier in!
Heb je ook een nieuwtje? — Tip hier onze redactie