UPDATE

Schoolinstelling Vonk in Purmerend ontruimd na melding over chemische stof in klaslokaal

112-nieuws
Afbeelding
(Foto: Rooducties)

PURMEREND - De brandweer is donderdagochtend 25 juni uitgerukt naar een school aan de Aletta Jacobslaan na een melding over een mogelijk gevaarlijke stof in een klaslokaal. Bij aankomst bleek de school al ontruimd.

Leerlingen meldden dat er mogelijk een chemische stof in een lokaal was gevallen. De brandweer kreeg de situatie snel onder controle, waarna een deel van de leerlingen de school weer in mocht.

Verder onderzoek

Om welke stof het precies gaat, is nog onduidelijk. De brandweer heeft de AGS (Adviseur Gevaarlijke Stoffen) ingeschakeld voor verder onderzoek. De melding kwam binnen om 10:13 uur.

Update

In de ampul zit vermoedelijk Kwik wat moeilijk op te ruimen is en ook gevaarlijk is voor de omgeving.

Momenteel doet de brandweer ter plaatse onderzoek naar het vrijgekomen gevaarlijke stof.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer nieuws uit Purmerend?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: