Vesper in Warmenhuizen: zingen, luisteren en bezinnen

WARMENHUIZEN – Op de derde zondag van de maand wordt in de Oude Ursulakerk een vesper gehouden, een avondgebed met zang, gesproken woord en stilte voor persoonlijke contemplatie.
Onder leiding van Connie Kriek zingt de Cantorij zondag 16 november om 19.30 uur onder andere The Lord is my song uit de Taizé-gemeenschap en De zon daalt in de zee, een avondlied uit IJsland. Ook Psalm 98 in een zetting van Claude Goudimel staat op het programma, een voorbeeld van de calvinistische psalmstijl, bedoeld voor eenvoudige uitvoering en gemeentezang.
Lector is Marja de Wilde en de muzikale begeleiding is in handen van Edwin Hinfelaar. Iedereen is welkom in de middeleeuwse kerk aan Dorpsstraat 93. De vesper is niet gebonden aan een specifieke kerkgenootschap.






Meer nieuws uit Schagen?
Ontvang de laatste updates per mail — schrijf je hier in!
Heb je ook een nieuwtje? — Tip hier onze redactie