VOM dient bezwaarschrift in tegen uitvoering blauwe zone in de binnenstad

Nieuws
Afbeelding
(Foto: Pixabay)

MONNICKENDAM - De Gemeente Waterland is voornemens om de blauwe parkeerzone in de totale oude binnenstad van Monnickendam aan te geven door middel van blauwe strepen op straat. Vereniging Oud Monnickendam (VOM), zal hiertegen zo snel mogelijk een bezwaarschrift indienen. VOM vindt de blauwe strepen een onacceptabele aanslag op het beschermde stadsgezicht. “Een prachtig oud IJsselmeerstadje dat helemaal voorzien wordt van lichtblauwe strepen op straat! Dit moet te allen tijde voorkomen worden.”

En dat kan ook, want een blauwe zone instellen kan ook heel makkelijk door het plaatsen van borden aan het begin van de oude binnenstad. 

Drie manieren

Dit deel van Monnickendam kan je op slechts 3 manieren binnenkomen met de auto. 

VOM vindt de blauwe strepen een onacceptabele aanslag op het beschermde stadsgezicht

Op die 3 plekken volstaat een bord met ‘hier begint een blauwe zone’ e.v.t..voorzien van 1 blauwe streep over het wegdek en e.v.t. daar vlak na ook nog de woorden ‘blauwe zon’ op het wegdek geschilderd. Dit wordt al in heel veel gemeenten gedaan, waarom niet in Monnickendam?  

“We willen een mooie stad blijven die toeristen aantrekt. Al die blauwe strepen op straat is een vreselijk gezicht”, volgens de VOM. Het kan dus ook anders. VOM wil graag in overleg met de Gemeente Waterland de exacte plekken aangeven waar de 3 borden moeten staan, om te voorkomen dat in de rest van de binnenstad strepen op straat worden aangebracht.

Meer nieuws uit Waterland?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: