Terugblik: een Avond4Daagse om trots op te zijn

Nieuws
Afbeelding
(Foto: PR)

De Avond4Daagse van Poeldijk heeft dit jaar alle verwachtingen overtroffen. Met meer deelnemers dan ooit, namelijk 572 betalende lopers, vanuit een nieuwe start- en finishlocatie, wat ook voor ons even improviseren was kijken wij als organisatie trots terug.

Het aantal inschrijvingen lag dit jaar hoger dan ooit, en dat was te merken: overal langs de route hing een vrolijke, energieke sfeer. De routes vulden zich vier avonden lang met enthousiaste kinderen, trotse ouders, opa’s en oma’s en hele vriendengroepen, die al meer dan 10 jaar samen wandelen. Maar ook de deelnemers vanuit de Terwebloem hebben genoten, zij namen voor het eerst deel en voor hen waren speciale medailles besteld die met trots werden gedragen.

Vrijwilligers: het kloppend hart

Ook achter de schermen was het drukker dan voorgaande jaren. Dankzij extra vrijwilligers konden routes veilig worden uitgezet, op het laatste moment nog worden gewijzigde, konden pijlen tijdig worden opgehaald en de deelnemers veilig oversteken en werd de organisatie ontlast op de momenten dat het er écht toe deed. Hun inzet maakte het mogelijk om de groei van het evenement op te vangen. Mooi om te zien dat er spontaan vrijwilligers aanschoven en spontaan 3 avonden kwamen helpen. Zulke mensen zijn goud waard en maken echt het verschil.

Nieuwe locatie, nieuwe energie

De keuze voor een nieuwe locatie bleek een schot in de roos. De ruimte, de overzichtelijkheid zorgden voor een fijne plek om elke dag te starten en te eindigen. En na 2 dagen hadden wij als organisatie ook door wat het beste werkte. De reacties van deelnemers en toeschouwers waren unaniem positief.

Dank voor het geduld in het warme weer

Het warme weer maakte deze editie soms een uitdaging, maar juist daarom is de organisatie extra dankbaar voor het geduld en de flexibiliteit van alle deelnemers. Het was mooi om te zien hoe iedereen elkaar hielp, water deelde en met een glimlach bleef doorlopen. En dat een kleine regenbui op donderdag de pret niet drukte sterker nog, het kwam als een welkome afwisseling. Wat ons als organisatie bijzonder raakt, is hoeveel mensen laten weten dat ze het waarderen dat de Avond4Daagse wordt georganiseerd. De vele berichtjes, complimenten en stapels foto’s die we hebben ontvangen laten zien hoe geliefd dit evenement is. Die betrokkenheid geeft ons energie om ook volgend jaar weer iets moois neer te zetten.

Dankbaar en trots

De organisatie kijkt met trots terug op een editie die laat zien hoe sterk de Avond4Daagse leeft in Poeldijk. De groei, de betrokkenheid en de saamhorigheid maken duidelijk dat dit evenement een waardevolle traditie is — en blijft. Dit evenement kan niet zonder sponsoren natuurlijk een groot dank je wel naar hen.

Basischool Verburch-hof voor het beschikbaar stellen van de ruimte. De traktaties zijn gesponsord door: Keurslager Marco van der Hout, Brasserie Lolo by Gina, Rijnpoort Makelaars, QPI en Westcoast.

Noah’s_IJsje (nijsje) voor het heerlijke ijsje op vrijdag. Voor deze jonge Poeldijkse ondernemer een vuurdoop om voor zoveel mensen een ijsjes te scheppen en te verkopen. Als laatste Percussie Pius X voor het onder muzikale klanken binnenhalen van de lopers.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer nieuws uit Westland?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: