Oostzaan neemt afscheid van drie wethouders

OOSTZAAN - Tijdens een letterlijk én figuurlijk zeer warme bijeenkomst hebben burgemeester, raad en aanwezigen afscheid genomen van drie wethouders. Met vele mooie woorden en af en toe een kritische noot werd stilgestaan bij hun inzet, betrokkenheid en persoonlijkheid.
Eelco Taams werd geprezen als hét vertrouwde gezicht van de Oostzaanse politiek. Decennialang stond hij midden in de samenleving, altijd benaderbaar en met een scherp oog voor de menselijke kant van beleid. Bedachtzaam, sociaal en soms eigenwijs, maar altijd gedreven door rechtvaardigheid en liefde voor het dorp.
Stijn Nijssen bracht snelheid en energie. Altijd beschikbaar, scherp en doelgericht wist hij zich razendsnel thuis te maken in Oostzaan. Met daadkracht en heldere communicatie won hij het vertrouwen van zowel coalitie als oppositie. Of het nu ging om grote dossiers of ogenschijnlijk kleine kwesties zoals afvalbakken, Stijn ging er vol voor.
Martin Wörsdörfer bracht een schat aan ervaring mee. Als financieel wethouder hield hij stevig de hand op de knip en loodste hij Oostzaan door financieel uitdagende tijden. Nuchter, zorgvuldig en met humor wist hij complexe dossiers aan te pakken zonder de menselijke maat uit het oog te verliezen.
Burgemeester Polak: “Jullie verschillen van elkaar in achtergrond, stijl en karakter. Maar jullie delen iets wezenlijks: de bereidheid om verantwoordelijkheid te dragen voor een gemeenschap die jullie dierbaar is geworden. Besturen is niet altijd zichtbaar. Vaak gaat het over moeilijke keuzes, lange vergaderingen, kritiek incasseren en doorgaan als het ingewikkeld wordt. Jullie hebben dat ieder op jullie eigen manier gedaan. Namens de gemeenteraad, het college, onze medewerkers en de inwoners van Oostzaan dank ik jullie daarvoor”.






Meer nieuws uit Oostzaan?
Ontvang de laatste updates per mail — schrijf je hier in!
Heb je ook een nieuwtje? — Tip hier onze redactie