
Muziekvereniging St. Caecilia Heemskerk is deze week jarig! De vereniging is opgericht op 21 juni 1922 en heeft sindsdien een belangrijke plaats ingenomen in het culturele leven van Heemskerk.
Het begon als een dorpsfanfare, ontstaan vanuit de behoefte om samen muziek te maken en een bijdrage te leveren aan lokale gebeurtenissen. In de beginjaren verzorgde St. Caecilia vooral optredens bij feestelijkheden, kerkelijke activiteiten en dorpsvieringen.
In de jaren 90 werden er enorme muzikale sprongen gemaakt. St. Caecilia ging meer zittend optreden en de vereniging groeide uit tot een modern harmonieorkest met een breed repertoire met een sterke muzikale ontwikkeling. De muziekvereniging omvat tegenwoordig twee orkesten: Fanfare Orkest Heemskerk onder leiding van Ruud Pletting en Nova Orkest Heemskerk onder leiding van Lindy Karreman. Op deze foto uit ‘62, staat dirigent Wildschut temidden van het orkest, dat vanaf het 40-jarig bestaan in uniform speelde.







Meer nieuws uit Heemskerk?
Ontvang de laatste updates per mail — schrijf je hier in!
Heb je ook een nieuwtje? — Tip hier onze redactie