Uit d’oude doos: een nieuwe brandspuit voor de gemeente Monster

Algemeen
Afbeelding
(Foto: Historische Vereniging Monster/Ter Heijde)

In de rubriek ‘Uit d’oude doos’ deelt Hans Rebers van de historische vereniging Monster/Ter Heijde wekelijks een foto uit het archief van de vereniging en vertelt hij ons kort over de achtergrond ervan. Deze week: een nieuwe brandspuit voor de gemeente Monster.

De brandspuit was gebouwd door de fabriek Gebr. Kronenburg (anno 1823) te Culemborg. In de oorlog was hij gevorderd door de Duitsers. Daarna werd hij door de heer Visee (commandant) teruggehaald uit de regio Keulen. In 1946 werd de cabine dichtgemaakt voor chauffeur en manschappen.

Op het achtergedeelte werden door wagenmaker Klaas Luiten opbergkasten gemaakt.

Meer nieuws uit Westland?

Ontvang de laatste updates per mail —

Volg ons op:

Heb je ook een nieuwtje? —

Deel dit bericht: