Zilveren erepenning voor Ben van der Stee bij afscheid van twee Westlandse wethouders

Westland - Ben van der Stee uit Kwintsheul heeft donderdag 25 juni 2026 de zilveren erepenning van de gemeente Westland ontvangen. Burgemeester Bouke Arends reikte de gemeentelijke onderscheiding uit tijdens de afscheidsreceptie van wethouders Ben van der Stee en Carlieke van Staalduinen.
De afscheidsreceptie vond plaats in het gemeentehuis in Naaldwijk. Tijdens de bijeenkomst werd afscheid genomen van de twee wethouders, die de afgelopen jaren actief waren in het Westlandse gemeentebestuur.
Twaalf jaar wethouder
Van der Stee was in totaal twaalf jaar wethouder van de gemeente Westland. Hij vervulde die functie eerst van 2006 tot 2010 namens de LPF. In die periode had hij de portefeuille Onderwijs, Sport, Jeugd, Kinderopvang en Personeel & Organisatie. Ook was hij derde locoburgemeester.
In 2018 keerde Van der Stee terug als wethouder, ditmaal voor Westland Verstandig. Tot 2026 was hij verantwoordelijk voor Financiën, Ruimtelijke Ordening, Grondzaken en Toezicht en handhaving. In deze periode was hij ook eerste locoburgemeester. Sinds 2018 was hij daarnaast actief in verschillende bestuurlijke nevenfuncties vanuit zijn rol als wethouder Financiën.
Carlieke van Staalduinen
Tijdens dezelfde receptie nam ook Carlieke van Staalduinen afscheid als wethouder. Zij was sinds juni 2023 wethouder namens Westland Verstandig. In haar portefeuille zaten Zorg en Welzijn, Cultuur en Volkshuisvesting.
Van Staalduinen was al langer actief in de lokale politiek. Van 1990 tot 2004 was zij raadslid en later fractievoorzitter voor de VVD in ’s-Gravenzande. Vanaf 2004 tot 2010 was zij dat voor de gemeente Westland. Van 2014 tot 2023 was zij raadslid voor Westland Verstandig in Westland.






Meer nieuws uit Westland?
Ontvang de laatste updates per mail — schrijf je hier in!
Heb je ook een nieuwtje? — Tip hier onze redactie