Marketingbureau Druktemaker in Den Helder gaat offline

Nieuws
Marketingbureau Druktemaker uit Den Helder onthult gewaagde nieuwe strategie: “??”
Marketingbureau Druktemaker uit Den Helder onthult gewaagde nieuwe strategie: “??” (Foto: Pexels.com)

DEN HELDER - Druktemaker, het creatief marketing- en communicatiebureau gevestigd in Den Helder, heeft een opmerkelijk besluit genomen. Waar alle bureaus in Nederland volledig inzetten op online communicatie, gaan ze bij Druktemaker helemaal offline.

“Offline is het nieuwe online”, aldus Jon Ruigrok, partner bij Druktemaker. “Geloof ons, offline maakt ons vak weer leuker”, “En ja, het is even wennen.” Offline marketing is wat moeilijker meetbaar, maar daar hebben ze bij Druktemaker geen problemen mee. Zij hebben geïnvesteerd in diverse offline tracking teams die met zogenaamde ‘handtellers’ continu het effect van promotiecampagnes inzichtelijk maken. 

Jon vertelt: “Ja, door het handwerk vergeet je soms een voorbijganger mee te tellen, maar dat is ook de charme van offline, dat mag weer.” De eerste klanten reageren heel positief op deze nieuwe richting. Vooral de offline retargetingcampagnes worden al veel aangevraagd.

Verbluffend

Manon Dito Kraak verklaart: “Retargeting offline lijkt nog betere resultaten op te leveren, onze klantteams volgen mensen echt door de winkelstraat, in de trein terug naar huis en gaan zelfs gewoon in de achtertuin zitten.” Vooral de optie tot ‘offline winkelmandjes vasthouden’ lijkt ondanks de grote arbeidsintensiviteit verbluffende resultaten te tonen. “Mensen hebben echt het gevoel achtervolgd te worden en gaan veel sneller over tot een aankoop”, aldus Manon. Waarom nu? “2024 schreeuwt om een ommezwaai”, verklaart Jon Ruigrok, partner bij Druktemaker. “We hebben geluisterd naar de groeiende behoefte aan directe verbindingen en besloten om terug te gaan naar de basis.” 

Gevulde cookies

Ook de recente ontwikkelingen op het gebied van AVG en het automatisch blokkeren van third party cookies in browsers als Safari en Chrome hebben bijgedragen aan de versnelling van dit besluit. Met de lancering van haar nieuwe offline marketingstrategie zal Druktemaker haar klanten verrassen met een stortvloed aan frisse offline initiatieven die draaien om écht contact maken. “We willen weer diepgaande verbindingen leggen”, voegt Tino Kerdijk toe, “en waar kan dat beter dan in de offline wereld?” Klanten die enthousiast zijn om samen met Druktemaker het offline avontuur aan te gaan, worden gevraagd om eens lekker ouderwets langs te komen. De gevulde cookies staan in ieder geval klaar.