3 factoren die de tevredenheid van werknemers bepalen

Algemeen
Afbeelding
(Foto: Pexels)

Tevreden werknemers zijn goede werknemers, want die gaan met plezier naar het werk en dat heeft altijd een positieve invloed op de productiviteit. Bovendien is het verloop onder tevreden personeel veel minder en is nieuw personeel gemakkelijker aan te trekken. Er zijn meerdere factoren die invloed hebben op de tevredenheid. Bijvoorbeeld het bieden van een fijne werkomgeving. Kantoorruimte huren in Amsterdam biedt wat dat betreft voor bedrijven in deze stad een uitkomst. Ontdek hier alle drie factoren die invloed hebben op de tevredenheid van werknemers.

Kantoor met aangename werkomgeving

Het is in een kantoorruimte altijd mogelijk om een aangename werkomgeving te creëren. Dat kan bijvoorbeeld door aandacht te besteden aan de inrichting en aan de beleving. Zo is bekend dat kleuren invloed op emoties hebben. Besteed daarom aandacht aan de kleurbalans in het kantoor. Uiteraard is het belangrijk om in comfortabel kantoormeubilair te voorzien. Om de werkbeleving verder te vergroten, is het mogelijk om kantoorplanten neer te zetten.

Flexibele werkmogelijkheden

Een van de andere factoren die een positieve invloed hebben op werknemers betreft de mogelijkheid van flexibele werkmogelijkheden. Denk daarbij aan de optie om werknemers de keuze te laten om te beginnen tussen 07.00 uur en 09.00 uur. Of geef werknemers de gelegenheid om deels op kantoor te werken en deels thuis te werken. Door in flexibele werkmogelijkheden te voorzien, is voor werknemers een betere balans te vinden tussen werk en privé. Op deze manier kan elke werknemer namelijk voor zichzelf bepalen wat de ideale werksituatie is binnen de mogelijkheden.

Collegialiteit en saamhorigheid

Collegialiteit en saamhorigheid zijn belangrijk voor de werksfeer op kantoor en heeft zeker een grote invloed op de tevredenheid van werknemers. Daarom is het belangrijk aandacht te besteden aan de werksfeer. Dat kan onder meer door de week op kantoor bijvoorbeeld af te sluiten met een gezellige kantoorborrel. Ook is het aan te raden om een keer of meerdere malen per jaar gezamenlijk activiteiten te ondernemen. Er zijn allerlei leuke teamuitjes te plannen en zo zijn er eveneens teambuildingdagen te organiseren. Zo kan je ook met zijn allen eens een keer het eigen kantoor te verlaten om met elkaar in een andere vergaderruimte bijeen te komen. Via www.tauro.nl zijn er bijvoorbeeld verschillende mogelijkheden om vergaderruimtes, werkplekken en kantoorruimtes te huren. Het afhuren van een grote vergaderruimte is eveneens een optie als werknemers verspreid over meerdere kleine vestigingen werkzaam zijn.

(Dit artikel valt buiten de redactionele inhoud van Rodi Media)