Lichter naar het eind van de tunnel

Werken
De ECO-Railrunner brengt de bouwvakkers een stuk sneller van hun werkplek in Delft naar hun bouwkeet in Rijswijk.
De ECO-Railrunner brengt de bouwvakkers een stuk sneller van hun werkplek in Delft naar hun bouwkeet in Rijswijk. (Foto: Vincent Basler)

Twee kilometer: dat is best een eindje lopen van de bouwkeet naar je werkplek. Tot voor kort moesten de Strukton-medewerkers die werken aan de uitbreiding van de sporen in station Delft er dagelijks aan geloven. Maar daar is nu verandering in gekomen.

De bouwvakkers bereiken hun werkplek sinds kort met een ECO RailRunner: een soort golfkarretje dat zowel op de weg als op het spoor kan rijden. De twee kilometer door de spoortunnel zijn nu een stuk sneller en veiliger te overbruggen. 

Volledig elektrisch

De ECO RailRunner heeft plek voor zes personen en beschikt over zowel terreinbanden als spoorwielen. Het voertuig is ook nog eens duurzaam: het is volledig elektrisch en heeft geen CO2-uitstoot of andere uitlaatgassen. Zeker in een tunnel is dat beter voor ieders gezondheid. 

Hoe hard-ie kan? 60 kilometer per uur. In een paar minuten kunnen ze in hun pauze dus bij de keet in Rijswijk zijn om lekker te lunchen.