Smileys geven oordeel over bezoek gemeente Haarlemmermeer

Algemeen
De Smiley-zuil.
De Smiley-zuil. (Foto: gemeente Haarlemmermeer)

HAARLEMMERMEER - De gemeente Haarlemmermeer wil weten wat inwoners van hun bezoek aan het gemeentehuis vinden. Daarvoor staan er sinds kort zogenaamde Smiley-zuilen op de begane grond van het gemeentehuis aan de Taurusavenue in Hoofddorp. Een Smiley-zuil bij de koffiemachines en de andere bij de entree.

Op het scherm van de Smiley-zuil kan op een smiley worden gedrukt: van een chagrijnige roodgekleurde gezichtje  tot en met het vrolijke groene snuitje. Tussen die twee uitersten staan nog twee smileys, ‘voor de nuance’. 

Nuanceringen

Die nuanceringen van belang zijn. Vandaar ook dat na de beoordeling met de smileys de bezoeker nog een vraag wordt gesteld. Waarover is hij of zij zo te spreken of juist ontevreden: de sfeer, de vriendelijkheid/gastvrijheid, de professionaliteit van de dienstverlenende medewerker, de vindbaarheid/bereikbaarheid of de wachttijd. Of toch iets anders?

Blij

Wethouder Marjolein Steffens is blij met de nieuwe aanwinst. Ze benadrukt dat de Smiley-zuilen slechts één van de manieren is waarop de gemeente feedback van de inwoners en ondernemers verzamelt over de dienstverlening van de gemeente Haarlemmermeer. “Je moet dat zien als een blijvend gesprek met als doel om samen met die inwoners en ondernemers de dienstverlening te verbeteren.”