De meerwaarde van de kleine ondernemer

Algemeen
Helaas geen wethouder. Wel de vrijwilligers van de Stadscamping, buurtlunch en Tour Delasalle.
Helaas geen wethouder. Wel de vrijwilligers van de Stadscamping, buurtlunch en Tour Delasalle. ((Foto: aangeleverd))

DEN HELDER - Om het winkelend publiek meer bekend te maken met de toegevoegde waarde van de kleine ondernemer is de brancheorganisatie een campagne gestart. De meerwaarde campagne welke loopt tot eind november. Jacco Kat, franchise-ondernemer van de AH SchootenPlaza is één van de ondernemers die zich hiervoor inzet.

Deze week ging Jacco Kat met een aantal collega zelfstandig winkeliers voor een wereldrecord. Door zo veel mogelijk reacties in de winkel te verzamelen moet een zo lang mogelijke kartonnen slinger gemaakt worden. “Overigens zijn de reacties zelf ook belangrijk. Die worden aangeboden aan politiek Den Haag om het belang van zelfstandig winkeliers nog eens te onderstrepen” aldus Jacco Kat.

“We vragen iedereen die we wel eens helpen om dat eens te beschrijven. Daarvoor lag van 12 oktober tot 15 oktober een speciaal boek in de winkel. Van de vellen waarop die reacties zijn geschreven, wordt in november een lange slinger gemaakt, die lang genoeg moet zijn voor een wereldrecord” vertelt Jacco Kat. “Iedereen die dus in het boek heeft geschreven kan later zeggen dat hij of zij heeft bijgedragen aan een wereldrecord.”

Wethouder Wouters helaas niet in de winkel

Donderdagochtend zou wethouder Michiel Wouters in de winkel langs om zelf ook nog een referentie te schrijven. Door de aangescherpte regels omtrent corona is dat helaas afgezegd. Donderdag is de stand weggehaald en zal deze bij een andere ondernemer in de winkel komen te staan. Eind november wordt bekend gemaakt of het wereldrecord is gehaald.

Sponsoring

De meerwaarde campagne is opgezet om de betekenis van de lokale ondernemer voor de maatschappij te laten zien. Zo zetten de kleine ondernemers in Den Helder zich in voor de scouting en voetbalclub, leveren zij brood aan de voedselbank, goederen aan de bingo van het buurthuis en ondersteunen zij de koffie pop up en de buurtlunch. De lunch die altijd een groot succes was bij de, met name eenzame ouderen. Door de aangepaste coronamaatregelen welke gevoeld worden door deze kleine ondernemers, wordt dit in deze groep ouderen ook heel erg geraakt in de sociale omgang.

Online bestellen

Door de nog weer striktere maatregelen zijn alle drie de AH franchise (AH SchootenPlaza, AH Boonstra en AH Marsdiepstraat) ondernemingen samen gaan werken en begonnen met een eigen bezorgdienst voor Den Helder en omgeving.

Nu wordt afgeraden om naar de winkel te komen neemt de vraag naar bezorgen toe, daar spelen zij goed op in met ieder een eigen website maar gezamenlijke campagne. AH SchootenPlaza heeft een eigen website waar in Den Helder, Julianadorp en Breed Zand geleverd kan worden. Zie www.ahschootenplaza.nl voor mogelijkheden.

Jacco Kat staat bij de Meerwaarde stand in zijn winkel in ShootenPlaza.
De buurtlunch wordt ontzettend gemist!