Uit verveling ondernemen leidt tot likeur

Algemeen
Studievrienden Ischa Beemsterboer en Joris Hilbers.
Studievrienden Ischa Beemsterboer en Joris Hilbers. (Foto: Aangeleverd)

BEVERWIJK/ HEEMSKERK – De ene komt uit Beverwijk, de andere uit Heemskerk. Ischa Beemsterboer en Joris Hilbers, respectievelijk 21 en 20 jaar, houden van ondernemen. Tijdens het thuiszitten gedurende de coronacrisis begon het plan om te gaan ondernemen steeds meer te kriebelen bij de twee vrienden en tevens studiegenoten.

Studievrienden worden ondernemers

Toen de verveling tijdens de kerstvakantie toesloeg, besloten ze om de handen ineen te slaan en hun creatieve ideeën werkelijkheid te gaan maken.

De twee afstuderende commerciële economie-studenten hadden het gewaagde idee om een drank op de markt te brengen. Na een lang proces van uitdenken, uitzoeken en uitwerken is het dan eindelijk zover en is hun drank met de naam BOLD verkrijgbaar in de slijterij.

Joris: “Het begint met een idee, maar je weet nog niet waar het gaat eindigen of wat het gaat worden. Om dan nu te zien dat het eindproduct er is en verkrijgbaar te zijn in de slijterijen geeft mij een enorme voldoening.’’

Leuke hobby of meer dan dat?

De drankindustrie is een lastige branche met veel keuze, zo realiseren ook Ischa en Joris zich. Echter is juist de vernieuwing van het merk iets waar volgens hen veel toekomst in zit. Of het een leuke lokale onderneming wordt of een groot succes zal de tijd uitwijzen.

De mannen zijn in ieder geval vastberaden en zijn er van overtuigd dat de likeur BOLD binnenkort niet meer weg te denken is bij de slijterijen en horecagelegenheden.

Ischa: “Als student zijnde is het ten eerste enorm leerzaam om te gaan ondernemen en daar hecht ik ook veel waarde aan. We vullen elkaar goed aan binnen onze onderneming en de samenwerking verloopt goed, ik zie dan ook zeker veel potentie in BOLD.”