Groot succes voor eerste iftar op Plein ’40-’45

Nieuws
De overdekte hal bood plaats voor 150 mensen.
De overdekte hal bood plaats voor 150 mensen. (Foto: aangeleverd)

NIEUW-WEST - Zondag 7 april markeerde een mijlpaal voor Plein ’40-’45, omdat de BIZ-vereniging Plein ’40-’45 samen met buurtcoalitie Wij Zijn Plein 40-45, Jumbo, Serifoglu, Yakhlaf, Markt Daoudi en stadsdeel Nieuw-West de allereerste iftar op het plein organiseerde.

In een overdekte hal kwamen buurtbewoners en ondernemers samen voor een avond vol cultuur, samenzijn en culinair genot. De lokale ondernemersvereniging verzorgde een avondvullend programma met sprekers, een dichter en muzikant.

Bewoners konden zich van te voren opgeven om deel te nemen aan de avond. De interesse was groot. De overdekte hal bood plaats voor 150 mensen, maar het aantal aanmeldingen oversteeg de beschikbare plekken.

Belang van samenkomen

In het programma benadrukten bestuursleden van BIZ-vereniging Plein ’40-‘45 Ahmet Can (Serifoglu) en Shafi Majbour (Jumbo Plein ’40-’45), dagelijks bestuurder Sandra Doevendans en Ton van Veen (CEO Jumbo) het belang van samenkomen. Vrijwilligers van Wij Zijn Plein 40-45 verzorgden de catering van de avond, waardoor gasten konden genieten van Indiase rijst, Marokkaanse kip, een groentenstoof en salade.

Ahmet Can en Shafi Majbour genoten zichtbaar van het evenement: “Hoe mooi is het dat we op deze manier ondernemers en bewoners samen kunnen brengen.”

Sociale netwerken

Dagelijks bestuurder Sandra Doevendans sluit zich hierbij aan: “Twee jaar geleden begon ik mijn rol als bestuurder met de ambitie om samen met ondernemers de lokale economie en sociale netwerken te versterken, waardoor bewoners zich meer verbonden voelen met ons plein en de levendigheid ervan wordt vergroot. Dit evenement laat de kracht van Nieuw-West zien. Onze bewoners en ondernemers hebben gemeenschapszin, zijn veerkrachtig en zien kansen. Dit is precies waarom mensen Nieuw-West maken.” Met het oog op de toekomst kijken de organisatoren al vooruit naar volgend jaar, waarbij ze hopen op een nog groter aantal bewoners en ondernemers en er een jaarlijkse traditie van te maken.